Handelsbetingelser

Leveringsbetingelser

Levering i Danmark er gratis hvis du bestiller for 600,- kr. eller derover

Se oversigt over fragtgebyr nedenfor.

Dine pakker bliver sendt med post dk. Du kan vælge om pakken skal sendes til et valgfri postbutik.

Dine bestillinger afsendes generelt hurtigst muligt og senest indenfor 1-3 hverdage, skulle leveringen blive forsinket, vil du blive kontaktet.

Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftændringer, valutaændringer,

udsolgte/udgåede varer, prisfejl og tastefejl.

OBS: Omkring jul, udsalgeller lignende kan der forekomme længere leveringstid.

Vi Anbefaler du bestiller julegaver i god tid, så du er sikker på den når frem til juleaften.

Vi levere ikke bestillinger ud på lørdage, søndage og helligdage.

Fragt gebyr

Ordre under 600.- Kr. tillægges et fragtgebyr på 40.- kr.

Ordre over  600.- kr. er gratis.

Ordre til udlandet tillægges fragt 300.- kr.

Afhentning i butik:

Hvis du bor i nærheden eller har mulighed for at komme forbi Ofelia, kan du også vælge selv at hente din bestilte varer.

Fortrydelse af køb:

Når du handler i Butikofelia.dk giver vi dig 14 dages fortrydelsesret på alle dine varer, såfremt betingelserne nedenfor er opfyldt.

Dine vilkår for fortrydelse afhænger af, hvornår du ønsker at fortryde dit køb.

A) Vilkår for udnyttelse af fortrydelsesretten inden for de første 14 dage af varer købt på Butikofelia.dk. Din fortrydelsesfrist udløber 14 dage efter den dag.
B) Du har modtaget din vare
C) Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os besked, om at du ønsker at fortryde dit køb. Det er dig, der skal dokumentere rettidig besked om fortrydelsen af dit køb.

Ordre købt med rabat, refunderes fragten ikke.

Vi opfordre dig derfor om at sende den til ofelia@nyka.dk meddelelsen om fortrydelsen af køb, skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden at give os tydeligt besked om det.

Du skal således give ofelia@nyka.dk tydelig besked om at du udnytter din fortrydelsesret og sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14dage fra du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de der til komme udgifter i forbindelse med tilbageleveringen af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Faktura skal vedlægges ved returnering af varen.

Hvis der er noget galt med varen:

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på www.butiksofelia.dk har du selvfølgelig 2års reklamationsret, det betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet eller pengene tilbage, eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor “rimelig tid” efter du har opdaget manglen ved varen, hvis du reklamere inden for to måneder, efter at du manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig ( under forudsætning af, at du reklamere senest 2 år efter købet)

Er reklamationen berettiget, refundere vi rimelige fragtomkostninger.

Bemærk vi modtager ikke pakker sendt som efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk en kvittering for afsendelsen, så vi kan tilbage betale rimelige fragtomkostninger.

Ofelia
Algade 8
4500 Nykøbing sj.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Oplysning så detaljeret om problemet som muligt.

Klageadgang:

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til ofelia@nyka.dk

Hvis det ikke lykkedes os at finde en løsning, kan du klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt, en af betingelserne er, at du skal have rettet henvendelse til den erhvervsdrivende, inden du går videre med sagen.

Forbrugerklagenævnet

Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens vej 35
2500 Valby
Tlf. 41715000